ย 

Favoriete koolhydraten

Eat your carbs! ๐ŸŒ


Hier deel ik mijn favoriete koolhydraten bronnen met je & natuurlijk zijn er nog veel meer! ๐Ÿ’›


Koolhydraten (carbs) wordt je lichaam ook echt erg blij van. Regelmatig zie ik vrouwen die een te lange periode ketogeen hebben gegeten en een tragere schildklier hebben gekregen hierdoor. Een periode IF en low carb eten kan veel goeds voor je doen, maar dit is meestal geen lange termijn oplossing. Na een periode ga je vaak ''de rekening hiervoor betalen''. ๐Ÿ’ธ


Klachten als:

๐Ÿ‘‰ Minder energie;

๐Ÿ‘‰ Haaruitval;

๐Ÿ‘‰ Uitblijvende/late menstruatie;

๐Ÿ‘‰ Niet kunnen doorslapen;

๐Ÿ‘‰ Geen gewicht kunnen verliezen;

๐Ÿ‘‰ Een trage schildklier (soms lijken de waarden bij de huisarts goed, maar zit je toch net aan de onder of bovenkant in de referentiewaarden);

๐Ÿ‘‰ Meer onrust ervaren.


Wellicht is het herkenbaar voor je?


Wat ik zelf heel fijn vindt: Bij mijn ontbijt en lunch de minste koolhydraten & bij mijn dinner het meeste. Hierbij voel ik mij het prettigst bij! Zo heb ik door de dag heen weinig bloedsuikerschommelingen en is mijn energie en focus constant. Let op: het minste betekent niet GEEN. โŒ


Hoe ontbijt jij het liefste?


ย