Good food for a good mood!! 🥰

Heb jij last van:

➡️ Stemmingswisselingen?

➡️ Energie problemen?

➡️ Pijnlijke menstruaties?

➡️ Onrustig gevoel?

➡️ Angstig?

➡️ Hangry?


Alle voeding, dranken en gedachten die je tot je neemt hebben invloed op je MOOD.


Hoe dit kan?


Allereerst beïnvloed voeding je bloedsuikerspiegel. Je kent het vast wel.. iets MOETEN eten omdat je je anders je niet kan concentreren, chagrijnig of geïrriteerd voelt.


Te veel snelle koolhydraten, omega 6 transvetten, suikers of bewerkte producten zorgen voor enorme pieken en dalen in je bloedsuiker die voor klachten zorgen. Het hormoon insuline vliegt alle kanten op en daar wordt jij en je lichaam écht niet blij van ☹️.


Daarnaast beïnvloed voeding je darmgezondheid. In je darmen zitten miljoenen bacteriën die mee eten van de voeding die jij tot je neemt. Er zijn hier positieve en negatieve bacteriën en je raadt het al die negatieve bacteriën die leven vooral op “ongezonde” dingen. Ze vieren een groot feestje bij iedere ongezonde maaltijd. Echter levert jou dit op hele korte termijn wellicht een fijn gevoel op, al vrij snel is dit vaak weg en voel je je minder. Wanneer je de positieve bacteriën voedt, zullen zij iets heel moois voor je doen! Dan worden er namelijk fantastische neurotransmitters aangemaakt in je darmen die ervoor zorgen dat jij je super voelt!


🥳 FACT: hoe meer jij de positieve bacterien voert met gezonde voeding hoe meer behoefte jij zult hebben aan gezonde voeding. (JA, zo werkt dit ook andersom) 😏


Gezonde darmen in combinatie met een stabiele bloedsuikerspiegel zorgt voor een GOOD MOOD 💛


❌ STAP 1: zorg voor blije & positieve darm bacteriën.

❌ STAP 2: zorg voor een stabiele bloedsuikerspiegel door bij alle maaltijden en snacks koolhydraten ALTIJD te combineren met eiwitten en/of vetten.


Heb je vragen of hulp nodig? Bericht mij gerust!


Veel liefs XX