Verdienen jouw bijnieren ook meer aandacht?

Wanneer jij iemand bent die zich herkent in:

⚡️ Een hoge lat hebben

⚡️ Veel sporten

⚡️ Het gevoel hebben altijd ''aan'' te staan

⚡️ Moeite hebben me echt ontspannen

⚡️ Hoge spierspanning

⚡️ Slecht kunnen in en/of doorslapen (elke nacht plassen?)

⚡️ Direct klaar wakker zijn 's morgens of juist niet wakker kunnen worden?


Grote kans dat jij véél van je bijnieren vraagt!


Wist je dat je bijnieren verantwoordelijk zijn voor het aanmaken van de stresshormonen: adrenaline, nor-adrenaline en cortisol?


Tijdens mijn consulten heb ik het vaak over de hormonale balans. Je denkt dan waarschijnlijk aan de hormonen oestrogeen, progesteron en testosteron. Echter zijn het de stresshormonen die heel veel invloed hebben op de werking van deze hormonen.


Want ja;;;

Het lijf is een groot geheel ➡ It’s all connected!


De stresshormonen verstoren heel vaak de algehele balans.


Wat kun je doen om je bijnieren te verzorgen?

✨ Zorg voor voldoende inname van mineralen. Bijvoorbeeld door het gebruik van keltisch zeezout van de H&B en minimaal 30 soorten groente en fruit per week te eten;

✨ Beperk de inname van koffie (en zeker niet op lege maag) & andere cafeïne bevattende drankjes;

✨ Slaap minimaal 7-8 uur en het liefste rond 22.00 naar bed ivm je bioritme en de hormonen die hierdoor beïnvloed worden;

✨ Zorg voor meer ontspanning en kies voor iets wat jou écht ontspanning geeft. Dit is vaak iets waarbij je de tijd vergeet en niet meer kijkt hoe laat het is. Weet je dit niet? Dan is het (waarschijnlijk) hoog tijd om opzoek te gaan naar een hobby. Jezelf op 1 zetten he! 💛


Het kan ook zijn dat je zenuwstelsel te lang op standje overleving heeft gestaan door een (of meerdere) stressvolle periode. Heb je al veel geprobeerd om te ontspannen en nog niet me succes? Ik help je graag middels een EMB bloedtest om de onderliggende oorzaak te vinden en deze aan te pakken!


Ga jij beter voor je bijnieren gaat zorgen?


Stuur een Whatsapp bericht of een e-mail als je een EMB Bloedtest wil inplannen.


Veel liefs!