Wil jij afvallen? Het kan zijn dat je daarvoor eerst moet aankomen!

Een hulpvraag die ik wekelijks hoor in mijn praktijk is de wens om af te vallen.


Alles wordt goed gedaan, maar het gewicht gaat er écht niet af. Met als gevolg:

➡ De calorieën worden nog verder teruggedrongen

➡ Je gaat nog harder sporten

➡ Meer bewegen

➡ Minder koolhydraten innemen

➡ Meer eiwitten

➡ Meer water drinken

➡ Een nieuw dieet (low carb, keto, vega/vegan, sonja bakker, weightwatchers, etc)


& toch word je bij het wegen weer teleurgesteld..


Niet ieder pondje gaat door het mondje & het is niet altijd zo simpel als enkel calorieën tellen! Veel mensen willen dit je doen geloven. Met als gevolg:

☹️ Een inbreuk op je zelfvertrouwen

☹️ Negatieve gesprekken met jezelf

☹️ Minder energie

☹️ Jezelf ''straffen''


Het gewicht is écht een gevoelig onderwerp en er worden veel tranen om gelaten.. Vooral als ik vertel dat voorgaande maatregelen veelal averechts gewerkt hebben en ze al die energie verloren zijn voor niets!


Een lichaam dat hormonaal in balans is, verbruikt vet als energiebron in tijden van een energie/calorie tekort!


Dus:

👉 Wanneer je in een energie/calorietekort zit en je verliest geen gewicht, moeten de alarmbellen gaan rinkelen.. Je metabolisme is gestagneerd en je moet op dit moment zeker niet een nóg strenger dieet gaan volgen.. Want dit levert juist meer stress en stress zorgt bijna altijd voor nóg meer vetopslag.. 😞


Je lichaam moet uit de overlevingsmodus om zich weer veilig te voelen om überhaupt vet te willen verliezen..


Herken jij je in het niet verder kunnen afvallen?

❤️ Stop dan vandaag nog met intermittent fasting!

❤️ Focus op voldoende inname van veel soorten & kleuren voedingsstoffen🍍🌶🍆🥭🥝

❤️ Breng intensieve work-outs terug naar maximaal 2 per week 🏋️‍♀️

❤️ Focus op goed herstel

❤️ Prioriteer een goede nachtrust 😴

❤️ En zorg voor fijne interne gesprekken tegen jezelf!


Wil je hiermee aan de slag? Ik begeleid je graag!


Veel liefs! ❤️